mandag den 27. september 2010

Så læser vi igen!

Kære bogdebattører

Lad os puste liv i bogdebatten igen.

Efter opfordring anbefaler jeg, at vi læser Milton Friedmans Capitalism and Freedom. Personligt er det en af de bøger, der var med til at gøre mig opmærksom på, at der findes andre måder at indrette et samfund på, end den måde vi gør det på i Danmark. Friedman er jo desuden, som I alle ved, et anker i den liberale tænkning og desuden ganske pædagogisk i sin formidling. Og så er jeg sikker på, han giver god anledning til debat imellem de forskellige typer mennesker, der findes iblandt os i bogklubben!

Da bogen så vidt jeg husker er ganske policy-orienteret, foreslår jeg, at vi til debatarrangementet inviterer et par af spidskandidaterne fra Liberal Alliance, for at høre dem, hvorvidt – og hvordan - Friedmans tanker og forslag har nogen indflydelse på deres politik. Andre forslag er naturligvis velkomne!

Dato for arrangementet udmeldes senere, men jeg regner med at det bliver engang i november/tidlig december. Indtil da hører jeg gerne jeres tanker og gode idéer.

God læsning!

Ingen kommentarer: